Skrzynka pocztowa

Skrzynka pocztowa

 

Skrzynka pocztowa na serwerze firmy BDI

Każdy abonent sieci dostaje do użytkowania darmową skrzynkę pocztową na serwerze firmy BDI.Adres e-mail, który dostaje użytkownik ma strukturę: imie.nazwisko@netX.bdi.net.pl, gdzie X to „1” dla użytkowników sieci Śmiglu, „2” dla Rokietnicy, „3” dla Poznania.W nazwie nie mogą występować polskie znaki:ą, ę, ć, ź, ż, ó, ś, ł, ń. Jeżeli ktoś nazywa się Jarosław Cieślewicz i mieszka w Rokietnicy to jego adres e-mail będzie miał postać: jaroslaw.cieslewicz@net2.bdi.net.pl .
Standardowa pojemność skrzynki to 5 MB, ale można wykupić skrzynkę o większej pojemności. Jeżeli jest taka potrzeba to można również wykupić dodatkową skrzynkę pocztową.
Każda skrzynka zabezpieczona jest hasłem. Abonent dostaje haslo do swojej poczty przy podpisywaniu umowy. Oczywiście może to hasło zmienić sam po pierwszym zalogowaniu. Zaletą poczty jest ochrona przed wirusami i przed spamem. Można także wykorzystywać połączenie szyfrowane (SSL).

Sugerujemy przy pierwszym logowaniu zmienić hasło. W tym celu po zalogowaniu klikamy u góry „Opcje” i wybieramy „Zmień hasło”. Następnie podajemy raz stare hasło i dwukrotnie wpisujemy nowe. Na zakończenie klikamy „Potwierdź”.

Jak czytać pocztę?

Do poczty można dostać się w dwojaki sposób:

przez przeglądarkę www.
W przeglądarce wpisujemy adres https://mail.bdi.net.pl lub na stronie http://www.bdi.net.pl wybieramy u góry po prawej „poczta”. W nowym oknie w polu użytkownik wpisujemy nasz adres e-mail, a poniżej hasło do poczty. Potem klikamy na „Zaloguj” i pojawia się nam zawartość naszej poczty.

przez programy pocztowe
Można skonfigurować swoją pocztę tak by była odbierana przez programy pocztowe np.: Outlook Express, Microsoft Outlook. Przy konfiguracji konta należy podać takie informacje jak nazwa konta (imie.nazwisko@net2.bdi.net.pl), adres serwera poczty wychodzącej i przychodzącej (mail.bdi.net.pl). Ważne by zaznaczyć opcję „Serwer wymaga uwierzytelniania”!!! Nie zaznaczenie tej opcji spowoduje, że nie będziemy mogli wysłać żadnego listu. Opcja ta znajduje się zazwyczaj we właściwościach konta na zakładce „Serwery”. W Outlook Expressie należy wejść w Narzędzia->Konta. Wybrać interesujące nas konto.Wybrać po lewej stronie „Właściwości”. Otworzy się nowe okienko, w którym przechodzimy na zakładkę „Serwery”. Na dole znajduje się interesująca nas opcja.

Jeśli chcesz teraz zalogować się do poczty kliknij ten link

fb-share-icon